پرتال بانوان

مدل لباس جدید,آرایش صورت و زیبایی,آموزش آشپزی

۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

طرز تهیه ترشی مخلوط خانگی

با  اموزش اشپزی طرز تهیه ترشی مخلوط خانگی در سایت لب و عکس در خدمت شما هستیم در ادامه میتونید اموزش رو به صورت کامل مشاهده کنید :


طرز تهیه ترشی مخلوط خانگی

ترشی یکی از مخلفات خوشمزه و دلخواه برای انواع غذاهای ما ایرانیان است، که انواع مختلفی دارد و قومیتهای مختلف بنا به ذائقه و موادی که در دسترسشان بوده و اصولا برای نگهداری از مواد غذایی و استفاده از آنها در غیر فصل رویش اقدام به تهیه ی ترشی می کرده اند. البته همه ی اقوام و ملیتهای مختلف در سراسر جهان ترشی های مخصوص خودشان را دارند. ما برایتان یک نمونه دیگر از ترشی مخلوط را شرح دادیم.

مواد لازم برای ترشی مخلوط :

 گل کلم 1/5 کیلوگرم
 برگ کلم  0/5 کیلوگرم
 سبزی معطر پاک کرده  0/5 کیلوگرم
 فلفل دلمه ای متوسط 3 عدد
کرفس خرد شده 0/5 کیلوگرم
لوبیا سبز خرد شده 250 گرم
هویج خرد شده 0/5 کیلوگرم
سیر 2 بوته
فلفل سبز تند 3 یا 4 عدد
بادمجان 1 کیلوگرم
پیاز ریز 0/5 کیلوگرم
موسیر خشک 100 گرم
سیب زمینی ترشی 0/5 کیلوگرم
نعنای خشک 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به اندازه لازم
زردچوبه 1 قاشق غذاخوری
ادویه ترشی 2 قاشق غذاخوری
سرکه به اندازه لازم

‎ مواد لازم برای ادویه ترشی :

 پودر گلپر 100 گرم
 پودر تخم گشنیز 50 گرم
 پودر زیره سبز 50 گرم
 ریشه جوز بویا ( پودر شده) 25 گرم
جوز رنده شده 2 عدد
دارچین یک قاشق سوپخوری
فلفل سیاه یک قاشق سوپخوری
فلفل سبز یک قاشق سوپخوری
پودر رازیانه 50 گرم

 

طرز تهیه ترشی مخلوط خانگی : 
استفاده از همه ی سبزیجاتی که به عنوان مواد لازم در ابتدا آورده ایم یا کم و زیاد کردن هر کدام به سلیقه و ذائقه ی شما بستگی دارد. مثلا شاید شما از سیب زمینی ترشی، فلفل دلمه ای، لوبیا سبز یا برگ کلم در ترشی استفاده نکنید و دوست داشته باشید مقدار بادمجان و هویج در ترشی شما بیشتر باشد. البته توصیه ی ما برای استفاده از کرفس نیز برای این مقدار مواد در حد یکی دو ساقه و صرفا برای دادن عطر به ترشی است.

‎ همه ی موادی را که برای استفاده در ترشی تدارک دیده اید تمیز بشویید.
در شستن گل کلم دقت و وسواس کافی به خرج دهید چون ممکن است لا به لای ساقه ها و زیر گلهای زیبای آن کرم وجود داشته باشد.
همه ی مواد را که شسته اید در سبد قرار دهید تا آب اضافه ی آن برود.

‎ اگر نتوانستید پیاز ریز تهیه کنید می توانید پیاز های معمولی را خرد کرده و در ترشی استفاده کنید اما پیاز ریز ترشی شما را زیباتر می کند. برای اینکه پوست پیازهای ریز راحتتر کنده شود آنها را مدت کوتاهی در آب بخیسانید.

‎ تمام مواد جز پیاز ریز را در اندازه های دلخواه خرد کنید. هر قدر اندازه ها کوچکتر باشند ترشی سریعتر می رسد.
مواد را در دستمالهای تمیز و در مکان مناسب که دور از گرد و غبار و دیگر آلودگی ها باشد کاملا پهن کنید تا خشک شوند.

‎ از آنجایی که بادمجان طعمی تلخی دارد برای اینکه طعم ترشی شما بهتر شود بعد از خرد کردن بادمجانها (نیازی به کندن پوست بادمجان نیست) آنها را در سرکه بجوشانید. نیازی به استفاده از سرکه ی طبیعی نیست چون بعد از جوشاندن بادمجان ها باید سرکه را دور بریزید. یادتان باشد یکی دو جوش کافی است و گرنه بادمجانها متلاشی شده و خراب می شوند. بادمجانها را پس از جوشاندن در سبدی که کاملا خشک و تمیز باشد ریخته و روی آن سینی و وسیله ی نسبتا سنگینی قرار دهید تا طی حدود 12 تا 24 ساعت آب اضافی آن خارج شود.

استفاده از سیر را در ترشی توصیه نمی کنیم اما موسیر عطر بهتری دارد.
برای استفاده از موسیر، موسیرها را در مقدار زیادی آب خیس کنید و طی 24 ساعت حداقل 3 مرتبه آب آن را عوض کنید و اگر نیاز به پاک کردن دارند آنها را پاک کنید. وقتی آب موسیرها در آبکش رفت آنها را در پارچه ی تمیزی پهن کنید تا خشک شوند.

اگر سبزی خشک در دسترس دارید استفاده از آن ایده آل است و بهتر نیز در ترشی پخش می شود ولی اگر از سبزی تازه استفاده می کنید دقت کنید کاملا تمیز و خشک باشند.
سبزی ترشی معمولا سبزیجات معطری مانند ترخان، مرزه و نعناع می باشد.

وقتی همه ی مواد کاملا خشک شدند زمان ریختن ترشی فرا رسیده است.
برای اینکه همه ی مواد مخلوط شوند از یک ظرف یا پارچه ی تمیز و بزرگ استفاده کنید. یا به تدریج و لایه لایه مواد را داخل ظرف مورد نظرتان بریزید.

وقتی مواد را در ظروف مورد نظرتان ریختید شروع به ریختن سرکه کنید تا جایی که سرکه کامل روی مواد را بگیرد.
توجه کنید در روزها و دو هفته ی اول به ترشی سر بزنید و اگر روی آن خالی شده بود دوباره سرکه بریزید تا مواد رویی خشک نمانند زیرا سرکه جذب سبزیجات می شود و سطح آن در ظرف پایین می آید.

اگر سرکه ی طبیعی در اختیار دارید به خاطر خواص درمانی و طعم خوب آن حتما استفاده کنید اما توصیه می شود قبل از مصرف آن را بجوشانید تا مطمئن شوید آب ندارد.

نکات و هشدارها :
* سعی کنید برای ریختن و نگهداری ترشی از ظروف شیشه ای استفاده کنید، و اگر مقدور است ظروف شیشه ای تیره رنگ. زیرا طعم ترشی در ظروف پلاستیکی با مرور زمان عوض می شود و خوشایند نیست.

* اگر مایل به استفاده از ادویه در ترشی هستید آن را در مرحله ی آخر اضافه کنید، اما چون ادویه رنگ ترشی را تیره می کند توصیه می کنیم وقتی ترشی رسید ظرف کوچکی از آن را برای استفاده کنار بگذارید و ادویه را به آن اضافه کنید تا در دراز مدت رنگ ترشی تان تیره نشود.

* ظروف ترشی را در محلی خشک و دور از نور آفتاب نگهداری کنید.

* توصیه های اکید در مورد خشک و تمیز بودن دستها، ظروف و پارچه های مورد استفاده برای آن است که کمترین رطوبت و آلودگی که به ترشی برسد باعث کپک زدن ترشی و هدر رفتن همه ی زحماتتان می شود. در همین راستا هنگام استفاده از ترشی ها نیز برای کشیدن آنها از ظرف اصلی از قاشق تمیز و خشک استفاده کنید و اگر مطمئن نیستید که هیچ آلودگی ای وارد ظرف ترشی که سر سفره آورده اید و مقداری ترشی در آن باقی مانده نشده، باقی مانده ی ترشی را به ظرف اصلی باز نگردانید.

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد ترابی

طرز پخت ته چین ماهی تابه ای

با  اموزش اشپزی طرز پخت ته چین ماهی تابه ای در سایت لب و عکس در خدمت شما هستیم در ادامه میتونید اموزش رو به صورت کامل مشاهده کنید :

طرز تهیه ته چین ماهی تابه ای

طرز تهیه ته چین ماهی تابه ای

اگر شما هم از طرفداران ته چین هستید و با درست کردن آن مشکل دارید بهتر است با ما همرا شوید و یک ته چین ماهی تابه ای خوشمزه درست کنید.

 

این بار ته چین را درون ماهی تابه درست کنید

عاشقان ته چین بشتابید که طرز تهیه ته چین را این بار بدون فر می خواهیم به شما آموزش دهیم. ته چین طرفداران خیلی خیلی زیادی دارد، اما درست کردن آن در فر برای بعضی ها سخت است. به همین دلیل خواستیم کار شما را راحت کنیم.

 

مواد اولیه برای ته چین ماهی تابه ای :

برنج : 5 پیمانه
سینه مرغ : 2 عدد
ماست (پرچرب) : 2 پیمانه
تخم مرغ : 5 عدد
روغن : 1/2 پیمانه
زعفران : چند ق غ
نمک و فلفل : به مقدار لازم

 

طرز تهیه ته چین ماهی تابه ای :

مرغ را با ادویه کم می پزیم بطوری که بعد از پختن فقط یک استکان آب داشته باشد. بعد از پخت استخان های مرغ را جدا می کنیم.

 

زعفران را در کمی آب جوش حل می کنیم. ماست را بهم میزنیم . نصف از زعفران حل شده در آب جوش را با کمی نمک و فلفل و سه عدد زرده تخم مرغ در ماست می ریزیم و بهم می زنیم و گوشت مرغ ریش شده (درشت ریش کنید) را در ماست می خابانیم.

 

بهتر است از یک روز قبل مواد را در ماست بخوابانید.

 

پلو را آبکش می کنیم ته یک ظرف نسوز (من در ماهیتابه این کار را انجام دادم) دو عدد زرده تخم مرغ نصف از روغن و یکی دو ملاقه از ماستی که گوشت مرغ را در آن خواباندیم می ریزیم سه چهار کفگیر برنج در ماهیتابه ریخته و مایه با برنج خوب مخلوط می کنیم و در ته ظرف را با پشت قاشق حسابی صاف می کنیم.

 

مقداری مرغ روی برنج می چینیم (تقریبا همه طرف رو پر کند ) باز سه چهار کفگیر برنج و دوباره از گوشت مرغ روی برنج می ریزیم. در هر مرحله با پشت قاشق صاف می کنیم و فشار می دهیم تا له شود.

 

در آخر آب گوشت مرغ را با بقیه زعفران و سه چهار قاشق سوپخوری روغن آبکرده و بقیه ماستی که در ظرف باقیمانده را مخلوط می کنیم و این مایه را روی سطح برنج می ریزیم.(ممکن است یک مقدار آب زیاد شود اما همان اجازه می دهد تا پلو نسوزد و بافت نرمی پیدا کند)

 

درب ماهیتابه را با دم کنی می پوشانیم و اول بمدت 5 دقیقه با حرارت زیاد بعد از آن یک ساعت و نیم الی دو ساعت با حرارت کم و شعله پخش کن می گذاریم تا دم بکشد. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد ترابی

روش تهیه چیز کیک شکلاتی بدون پختن

روش تهیه چیزکیک شکلاتی بدون پختن

طرز تهیه چیزکیک شکلاتی نپختنی

 

این چیزکیک خوش‌ طعم به فر یا پخته شدن نیازی ندارد و می‌توانید خیلی راحت در خانه تهیه کنید و از طعم عالی آن لذت ببرید.

 

مواد لازم

 

  • نصف پیمانه کراکر یا بیسکوئیت خرد شده
  • دو قاشق غذاخوری کره آب شده
  • یک ورق ژلاتین
  • ¾ پیمانه شیر کم‌چرب
  • 550 گرم پنیر خامه‌ای کم‌چرب نرم شده
  • 225 گرم پنیر خامه‌ای بدون چربی نرم شده
  • 225 گرم خامه ترش کم‌چرب
  • 1/3 پیمانه شکر
  • دو قاشق چایخوری وانیل
  • 110 گرم شکلات تلخ آب شده
  • تمشک یا توت‌فرنگی تازه (اختیاری)

 

طرز تهیه

 

  1. برای تهیه کیک زیر چیزکیک، در یک کاسه متوسط، بیسکوئیت‌های خرد شده و کره آب شده را با یکدیگر مخلوط کنید تا نرم شوند. آن را کف یک قالب گرد فشار دهید تا شکل ظرف را به خود بگیرد. روی آن را بپوشانید و کنار بگذارید تا مواد روی کیک آماده شوند.

 

  1. برای قسمت پنیری، در یک قابلمه کوچک، ژلاتین را در شیر بریزید و 5 دقیقه کنار بگذارید. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا ژلاتین کاملا حل شود. سپس آن را 15 دقیقه کنار بگذارید.

 

  1. در یک کاسه بزرگ، پنیرهای خامه‌ای رابا هم‌زن برقی هم بزنید تا کاملا نرم شوند. خامه ترش، شکر و وانیل را به آنها اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس مخلوط شیر و ژلاتین را بیفزایید و هم بزنید. مخلوط را دو نیم کنید. شکلات آب شده را روی نیمی از آن بریزید و هم بزنید.

 

  1. نیمی از مخلوط شکلاتی را روی کیک بریزید و کاملا روی سطح آن پخش کنید. نیمی از مخلوط سفید را روی آن بریزید و با قاشق باریکی آنها را به صورت دایره‌ای هم بزنید تا فرم ابروباد به خود بگیرند. دوباره همین مراحل را تکرار کنید. چیز کیک را به مدت 6 ساعت یا بیشتر در یخچال بگذارید تا کاملا خودش را بگیرد و سفت شود.

 

  1. برای سرو، خیلی با احتیاط چیزکیک را از درون قالب خارج کنید. روی آنها را با تمشک یا توت‌فرنگی تازه تزئین و سرو کنید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد ترابی

اموزش اشپزی طرز تهیه اسموتی گلابی موز

با  اموزش اشپزی طرز تهیه اسموتی گلابی موز در سایت لب و عکس در خدمت شما هستیم در ادامه میتونید اموزش رو به صورت کامل مشاهده کنید :

طرز تهیه اسموتی گلابی موز

بیشتر افراد به خاطر اینکه وقت ندارند، از خوردن صبحانه صرف نظر میکنند. پس راه حل چیست؟ خیلی ساده است، فقط کافی است چند تا میوه برداشته به همراه مقداری ماست و یخ داخل مخلوط کن بریزید، و استارت را بزنید. اسموتی ها سرشار از انواع ویتامین، مواد معدنی، قند طبیعی، پروبیوتیک و فیبر هستند، بنابراین یکی بهترین انتخاب ها برای صبحانه هستند. اسموتی شما را تا زمان ناهار سیر نگه می دارد.

 

اسموتی گلابی موز یکی از مقوی ترین و بهترین انتخاب ها برای صبحانه هستند

 

در چند مطلب به دستور تهیه انواع اسموتی اشاره می کنیم تا با آن ها شروع کنید. وقتی کمی یاد گرفتید می توانید دستور تهیه دوست داشتنی خودتان را داشته باشید. می توانید اسموتی را با هر میوه ای که دوست دارید یا میوه هایی که داخل خانه دارید درست کنید. همچنین اگر میوه هایی دارید که خیلی رسیده و له شدند می توانید از آن ها برای تهیه اسموتی استفاده کرده و از طعم فوق العاده اش لذت ببرید. انواع آجیل، عسل، آبلیمو، نارگیل تازه، دانه کتان، گیاهان، از جمله مواد تشکیل دهنده خوب برای تهیه اسموتی ها هستند که هم طعم خوبی به آن می دهند و هم ارزش غذایی آن را بالا می برند.

مواد لازم برای اسموتی گلابی موز :

 

 گلابی رسیده (بدون دانه و خرد شده)  ۲ عدد
زنجبیل تازه پوست کنده  ۳ سانتیمتر
موز ۱ عدد
 شیر ۱ فنجان
یخ مقداری
دارچین مقدار کمی

 

طرز تهیه اسموتی گلابی موز :
همه مواد لازم را داخل مخلوط کن ریخته و تا زمانی که همه ی مواد یکدست شوند به مخلوط کردن ادامه بدهید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد ترابی

آموزش آشپزی طرز پخت تخم مرغ اسکاچ

با  اموزش اشپزی طرز پخت تخم مرغ اسکاچ در سایت لب و عکس در خدمت شما هستیم در ادامه میتونید اموزش رو به صورت کامل مشاهده کنید

طرز تهیه تخم مرغ اسکاچ

طرز تهیه تخم مرغ اسکاچ

 

مواد لازم برای تخم مرغ اسکاچ :

 

تخم مرغ آب پز ۶ عدد
تخم مرغ خام ۲ عدد
 گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
* پیاز کوچک خیلی ریز شده بدون آب ۱ عدد
فلفل سیاه تازه ساییده به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
* سبزیجات معطر درصورت تمایل مقداری
آرد سفید 1/2 فنجان
آرد سوخاری یا کورن فلکس یا برشتوک خورد شده ۵ فنجان
روغن برای سرخ کردن به مقدار لازم

 

* پیاز کوچک خیلی ریز شده بدون آب ( ترجیحا” کمی تفت داده شود) یا کمی پودر پیاز با گوشت مخلوط شود

 

* سبزیجات معطر خشک مثل سبزی دلمه یا ترخون ( درصورت تمایل با گوشت مخلوط شود)

 

 

طرز تهیه تخم مرغ اسکاچ :
گوشت را با نمک و فلفل و سبزیجات معطر و پیاز خردشده یا پودر پیاز ورز می دهیم تا چسبندگی پیدا کند.

 

۲ عدد تخم مرغ  خام را با نمک و فلفل خوب هم میزنیم در ظرف جدا روی میز قرار می دهیم.

 

آرد و آرد سوخاری هم هر کدام در ظرف جدا.

 

گوشت آماده شده را به ۶ قسمت تقسیم می کنیم به صورتی که در عکس ها می بینید هر تخم مرغ آب پز را داخل یک قسمت گوشت می پیچیم:

 

 

طرز تهیه تخم مرغ اسکاچ 

 

گوشت آماده شده را به ۶ قسمت تقسیم می کنیم و آن را مانند شکل پهن می کنیم

 

طرز تهیه تخم مرغ اسکاچ 

 

هر تخم مرغ آب پز را داخل یک گوشت قرار می دهیم

به صورت زیر از سلفون برای پیچیدن گوشت دور تخم مرغ استفاده می کنیم. اگر آشپز حرفه ای هستید این کار را در دستتان هم می توانید انجام بدهید:

 

طرز تهیه تخم مرغ اسکاچ 

 

گوشت را به اطراف تخم مرغ می پیچیم و اطراف آن کامل می بندیم

کوفته های آماده را در آرد بعد تخم مرغ هم زده بعد آرد سوخاری می چرخانیم و درون روغن سرخ می کنیم:

طرز تهیه تخم مرغ اسکاچ 

 

گوشت ها را در آرد سفید غلت می دهیم

 

طرز تهیه تخم مرغ اسکاچ 

 

بعد از آرد سفید در زرده تخم مرغ می غلتانیم

 

طرز تهیه تخم مرغ اسکاچ 

 

در آخر در آرد سوخاری می غلتانیم و بعد در روغن سرخ می کنیم

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد ترابی

طرز پخت مرغ شکم پر با طعم سیب

با  اموزش اشپزی طرز پخت مرغ شکم پر با طعم سیب در سایت لب و عکس در خدمت شما هستیم در ادامه میتونید اموزش رو به صورت کامل مشاهده کنید :


یک غذای خوب و مناسب برای عزیزان شما…
 
 
مواد لازم برای مرغ شکم پر با طعم سیب : 
مرغ : یک عدد
روغن زیتون : ۲ قاشق مرباخوری
سیب ترش : یک عدد کوچک برش زده
کرفس برش زده : یک ساقه
پیاز خرد شده : یک عدد کوچک
سیر رنده شده : ۲ حبه
پوست لیموی رنده شده : یک قاشق مرباخوری
نمک و فلفل و پاپریکا : به میزان کافی
 
 
فر را روی ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید.
 
مرغ را بشویید و آماده کنید.
 
سیب، پیاز و پوست لیمو را با هم مخلوط کنید.
 
روغن زیتون را به همه قسمت های (داخل شکم و خارج) مرغ بمالید. داخل مرغ را با مواد پرکنید. روی مرغ را کمی نمک، فلفل و پاپریکا بمالید.
 
مرغ را در ظرف مناسب قرار دهید و به مدت ۹۰ دقیقه در فر بگذارید.
 
در عرض این ۹۰ دقیقه، ۲ بار روی مرغ را چرب کنید.
 
 
مصرف منظم آن، فشار خون و کلسترول بالا را کاهش می دهد.
 
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد ترابی